پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 251142
توافق موقت ايده‌اي طراحي‌شده از سوي آمريکا رفع همه تحريم‌ها را در بر نمي‌گيرد
تاریخ انتشار : 1400/09/19 13:53:24
نمایش : 1048
امام‌جمعه فارسان گفت: ايده‌ توافق موقت ايده‌اي طراحي‌شده از سوي آمريکا نمي‌تواند اهداف ايران از مذاکرات جاري را تأمين کند. توافق موقت علاوه بر اين‌که فقط باعث تخفيف‌هاي تحريمي (و نه لغو آن) مي‌شود، جامعيت نداشته و رفع همه تحريم‌ها را در بر نمي‌گيرد
 
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، حجت‌الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته شهر فارسان گفت: بندگان خدا بدانيد که تقوا و پرهيزگاري خانه‌ي مستحکمي است که از شما در مقابل آسيب‌ها حفاظت مي‌کند و هر کس به آن پناه ببرد در امان است.
 
وي به سالروز تشكيل شوراي عالي انقلاب فرهنگي به‌فرمان حضرت امام خميني (ره) (1363 ش) اشاره داشت و افزود: مقام معظم رهبري در بيان مفهوم «بازسازي انقلابي» انقلابي را مفهومي بنيادين مي‌دانند و نه سطحي؛ يعني بازسازي اين نيست که صرفاً چند نفر از کارگزاران عرصه فرهنگ تغيير پيدا کنند؛ و اين بازسازي بايد حکمت‌آميز و خردمندانه باشد.
 
وي تصريح کرد: برخوردهاي سطحي و غير حکيمانه جواب نخواهد داد چون اين‌گونه مواجهات، زيربنايي، انقلابي و بنيادي نيست و تغييرات اساسي ايجاد نمي‌کند و اساساً خلاف جهت‌گيري انقلاب است. ما مي‌خواهيم کاري کنيم که عرصه فرهنگ عرصه شکوفايي مردم، مجموعه‌هاي خودجوش و… باشد.
 
وي بيان داشت: وقتي ايشان درباره تغيير ساختاري انقلابي در عرصه فرهنگ و رسانه – اين دو عرصه را در کنار هم فرمودند – صحبت مي‌کنند، نشان‌دهنده آن است که در فضاي فعلي بايد مسئله شناسي و آسيب‌شناسي کرد. اگر آسيب نبود که ايشان از ضرورت تغيير سخن به ميان نمي‌آوردند. بايد ببينيم چه اشکالاتي داريم؟ يکي از اشکالات در برخي از ساختارهاي فرهنگي و رسانه‌اي ما است. ايشان مي‌فرمايند که ما بايد به شکوفايي در عرصه فرهنگ کمک کنيم. البته با حرکت‌هاي غلط هم مقابله خواهيم کرد، اما تکيه‌گاه اصلي بحث شکوفايي است.
 
حجت‌الاسلام ملک پور به مذاکرات وين هم اشاره داشت و گفت: ايران سه سند را آماده کرد که همه طبق برجام و قواعد و قوانين حقوقي است. سند اول که مربوط به رفع تحريم‌هاي مغاير با برجام «است و سند دوم که بحث» تضمين‌هاي لازم «را موردتوجه قرار داده است. اين دو سند به ۴+۱ ارائه شد و سند سوم که منوط به پذيرش مفاد دو سند اول و دوم است عبارت است از»؛ سند راستي آزمايي اقدامات طرف متقابل. پافشاري ايران بر اين سه سند اروپا را به انفعال واداشته و آمريکا را عصباني کرده و بين اروپايي‌ها اختلاف انداخت.
 
 
وي اظهار داشت: اکنون سه کشور اروپايي هرکدام با زباني سخن از عدم پذيرش مفاد دو سند ايران کرده‌اند. چين و روسيه بيشتر بر تداوم مذاکرات تمرکز کرده و از ايران حمايت کرده‌اند.
 
وي تصريح کرد: ايده‌ توافق موقت ايده‌اي طراحي‌شده از سوي آمريکا با اهداف مشخصي بوده که نمي‌تواند اهداف ايران از مذاکرات جاري را تأمين کند. توافق موقت علاوه بر اين‌که فقط باعث تخفيف‌هاي تحريمي (و نه لغو آن) مي‌شود، جامعيت نداشته و رفع همه تحريم‌ها را در برنمي‌گيرد، ضمن اينکه مخالف قانون اقدام راهبردي مجلس مصوبه ۱۸ آذر ۱۳۹۹ مي‌باشد؛ بنابراين رويکرد ايران در اين مذاکرات، مذاکره براي يک توافق مستمر بر سر رفع يکپارچه تحريم‌ها به همراه تضمين‌هاي لازم و راستي آزمايي از اقدامات انجام‌شده است.
 
امام‌جمعه فارسان در پايان در مورد ابلاغ نرخ‌هاي جديد گاز بها مشترکين خانگي گفت: لازم است نسبت به رعايت الگوي مصرف و پرهيز از اقداماتي مثل کارگاه‌هاي مختلفي که گاز خانگي مصرف مي‌کنند چراکه هر مقدار که مصرف گاز بالا بره درصد پرداختي افزايش پيدا مي‌کند مثلاً اگر از ۱۰۰۰ مترمکعب بالاتر بره حدود ۴۰ درصد بيشتر بايد گاز بها پرداخت شود يا اگر از ۱۵۰۰ مترمکعب بالاتر بره حدود ۱۶۰ درصد بيشتر / مردم بايد رعايت کنند نسبت به الگوي مصرف و عدم اسراف / و دوم اينکه تو اين اوضاع اقتصادي دولت محترم فکري کندکه کمتر به مردم به ويژه کساني که درآمد ثابتي دارند فشار بيايد.

انتهاي پيام/590پ
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html